Facebook-effekt

Facebook-effekt 2023 forside
Facebook-effekt 2023

Rapporten for 2023 er klar!

Hvordan bruker norske virksomheter Facebook, og hvilken effekt får de ut av det?

Jeg har analysert over 200 000 Facebook-poster fra norske virksomheter i 2023. Postene er fra over 2000 ulike virksomheter i en rekke ulike bransjer.

Rapporten gir deg blant annet svar på:

  • Hvilke typer poster ble delt?
  • Hvordan var utviklingen gjennom perioden?
  • Hvor mange ser egentlig innholdet som postes?
  • Hvor mange klikker på lenkene?
  • Hvor mange ser videoene helt til slutten?
  • Hvor mange ser Reels-postene?
  • Hvordan påvirker engasjement effekten av Facebookposter?
  • Hvilke reaksjoner er mest populære?
  • Hvilke bransjer fikk bra effekt, og hvilke fikk dårlig effekt av Facebook i perioden?
  • Hvordan har utviklingen vært de siste årene?

Hvis du vil analysere hvilken effekt din Facebookside har, så kan du gjøre det her.

Rapporten er gratis. Registrer epost-adressen din nedenfor for å laste ned rapporten.


Facebook-effekt siderapport

Facebook-effekt 2023 siderapport

Hvor mange mennesker så Facebook-postene dine i 2023? Hvor mange kommenterte på postene? Hvor mange klikket på lenkene? Hvor mange så videoene ferdig? Facebook-effekt siderapport gir deg en detaljert oversikt over hvordan din egen Facebook-side presterte i året som gikk.

Facebook-effekt siderapport gir deg full oversikt over hvilken effekt Facebook-siden din hadde i 2023. Du får vite hvordan din side presterte sammenlignet med andre sider i samme bransje. Du får vite hva du gjorde bra, hvor du har potensial for forbedring og tips om hva du bør gjøre for å få enda større effekt av siden.

Rapporten er på ca. 40 sider, og inneholder blant annet følgende:

  • Rekkevidde: Hvor mange så postene?
  • Posttyper: Hvilke posttyper fungerte bra, og hvilke fungerte dårlig?
  • Engasjement: Hvor mye, og hva slags, engasjement skapte postene?
  • Reaksjoner: Hvilke reaksjoner får du på postene dine?
  • Kommentarer: Egen analyse av alle kommentarer på postene.
  • Lenkeposter: Hvor mange klikket på lenkene? Hvilke poster fungerte best?
  • Video: Hvor mange så på videoene? Hvor mange så dem ferdig?
  • Reels: Egen analyse av Reels.
  • Bransje: Hvordan presterte min side i forhold til andre sider i samme bransje?
  • Anbefalinger: Hva fungerte bra? Hva bør forbedres? Hvordan gjøre siden enda bedre?

Rapporten koster kr. 4.990,- eks. MVA.

Rapporten kan også kombineres med en workshop, hvor du får hjelp til å utarbeide en plan for å få bedre effekt av Facebook-siden.


Mål og måling i sosiale medier
Nettkurs:
Mål og måling i sosiale medier

Hvis du vil ha gode resultater i sosiale medier, må du sette gode mål.

Målene du setter avgjør hvilken effekt du får av ressursene du bruker i sosiale medier. Derfor er det viktig at du setter gode mål, og at du bruker innsikt-verktøyene som er tilgjengelig på de ulike plattformene til å kontinuerlig forbedre deg.

I dette kurset lærer du hvordan du gjør det!

Les mer
Slik blir du synlig med de nye algoritmene
Nettkurs:
Slik blir du synlig med Facebook og Instagrams nye algoritmer

Lær hvordan du tilpasser innholdet ditt så det når et større publikum.

Facebook og Instagram endres, og blir mer lik TikTok. Mer av det innholdet brukerne ser kommer fra ukjente. Det betyr mindre plass til innhold fra sider de følger.

I dette kurset lærer du hvordan tilpasser innholdet ditt til de nye algoritmene.

Les mer
Foredrag
Foredrag:
Innhold som fungerer med de nye algoritmene

Innholdet du delere avgjør hvilken effekt du oppnår i sosiale medier.

I 2024 vil Meta endre algoritmene som styrer hvem som ser postene dine på Instagram og Facebook. Anatll følgere vil bety mindre, og innholdet vil ha større påvirkning.

Dette foredraget gir deg innsikt og konkrete tips om hva slags innhold som vil fungere med de nye algoritmene.

Ta kontakt om foredrag