Ingen andre kanaler gir deg mulighet til å nå like mange mennesker i en målgruppe til en så lav kostnad som sosiale medier, hvis du gjør det riktig. Enten du vil øke salget, gjøre en merkevare kjent, informere eller påvirke holdninger, så er det noen teknikker som gir bedre resultater enn andre i sosiale medier. De teknikkene lærer du her.
Kurset er praktisk anlagt, med gruppearbeid og norske eksempler som utgangspunkt. Målet er at du skal ha med deg konkrete verktøy som du kan bruke i egen virksomhet etterpå.
Kurset varer i 3 timer, og består av fire deler:
Du får en innføring i hvordan algoritmene i de ulike kanalene fungerer, og hva du bår legge vekt på for at ditt innhold skal nå ut til flest brukere.
Vi går igjennom hvordan du setter gode mål og måler effekten av aktiviteten i sosiale medier. Vi går igjennom teknikker for effektiv planlegging, og lager en innholds- og publiseringsplan.
Vi går igjennom hva slags innhold som fungerer godt i ulike kanaler, og hvordan virksomhetens budskap kan presenteres som historier i sosiale medier. Vi ser på ulike teknikker, og hvordan du kan variere typen innhold som publiseres.
Til slutt går vi igjennom noe litt mer avanserte funksjoner, og ser på hva du kan forventer av nyheter fra plattformene i tiden fremover.
Både innhold og varighet på kurset kan tilpasses etter behov.